Google Ads zelf doen of uitbesteden? Wij leggen het uit!

Ben jij op zoek naar een Google Ads specialist? In veel situaties kan Google ads uitbesteden aan sea bureau aan te raden zijn. Maar kun je dit nu het beste wel of niet doen? In dit artikel bespreken we enkele overwegingen aan de hand van verscheidene tegenstellingen.

Hoeveel kennis heb jij van Google Ads?

Of google ads uitbesteden aan te raden is, is aan de ene kant afhankelijk van de kennis die je hebt van google ads. Heb jij al enige ervaring en weet je het reilen en zeilen van google ads? En heb jij ook tijd over? In dat geval kun je er ook best zelf mee aan de slag, want op die manier kun jij geld besparen. Maar het kan ook zijn dat je er nog geen verstand van hebt, maar er ook verder geen interesse in hebt. In dat geval kan juist uitbesteden aan te raden zijn, want het is niet iets wat je zomaar eventjes leert. Het duurt een lange tijd voordat je er enige ervaring in hebt. Bovendien is het dan ook nog belangrijk om rekening te houden met het feit dat de regels van Google ads na verloop van tijd weer kunnen veranderen. Dus je moet ook nog eens up to date blijven. Dus de initiële vraag is: hoeveel kennis heb jij? Heb jij weinig kennis en geen tijd? Dan is het aan te raden om het uit te besteden.

Type onderneming

Daarnaast is het ook nog belangrijk om na te gaan wat voor type onderneming je hebt. Als het gaat om adverteren, dan is het namelijk zo dat je een bepaald bedrag per klik gaat betalen. Het bedrag dat je gaat betalen, is ook afhankelijk van de mate concurrentie die er is in je branche. Daarom is het bijvoorbeeld ook veel ingewikkelder om Google ads op te zetten als je veel concurrentie hebt, dan bij specifieke markten waar niet veel mensen actief in zijn. Dus dat is ook een belangrijk aspect waar je naar moet kijken als het gaat om het type onderneming.

Sea Bureau inschakelen of niet

Maar wat zijn dan de precieze voordelen van een sea bureau? In principe zijn er dan best veel voordelen waar je aan kunt denken. Het punt is dat zij veel ervaring hebben en dat het wiel omwille van die reden niet opnieuw hoeft uitgevonden te worden. De meeste ondernemers vinden het leuk om met ondernemen bezig te zijn, maar vinden het minder leuk om de randzaken te doen. Het kan dus indirect ook kostenbesparend werken om een bureau in te huren. Al die tijd die je in advertenties gaat steken, kun je nu in gehele andere zaken steken. Dus dat is natuurlijk mooi meegenomen.

 

Je kunt bijvoorbeeld ook de helft uit handen geven als het gaat om een sea bureau. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om bepaalde dingen zelf te doen, maar bijvoorbeeld andere zaken uit te besteden. Bijvoorbeeld het laten schrijven van teksten met zoekwoorden erin en ga zo maar verder. Al met al moet je zelf de afweging maken, maar hopelijk heb je hier wat aan gehad.

Geef een reactie

Your email address will not be published.

top