Hoe kan Instagram Influencer Marketing mij helpen?

Het is duidelijk dat het belangrijk is om de meest relevante influencer in te zetten om jouw marketingdoelstellingen te verwezenlijken. De juiste influencer weet jouw doelgroep te betrekken en activeren om een vooraf bepaalde KPI te behalen. Influencers zijn meestal actief op meerdere social media kanalen en/of blogs.

Instagram is een social media netwerk dat erg in populariteit stijgt. De “one to beat” als meest gebruikte social media voor influencer marketing is Facebook. Deze staat voorlopig nog bovenaan als de meest gebruikte social media voor marketeers. De huidige updates aan het Facebook systeem hebben er niet bepaald voor gezorgd dat Facebook erop vooruit is gegaan. Bedrijfspagina’s, influencers en alles wat geen persoonlijk account is, bereikt minder dan 3,5% van zijn/of haar volgers. Niet bepaald iets waar marketeers warm van worden. Je blijft hetzelfde betalen, maar je krijgt minder bereik. Is dat het nog waard?

Waarom Instagram Influencer Marketing?

Het voordeel van Instagram is dat het laagdrempelig en makkelijk is in gebruik, het een enorm bereik per aantal volgers heeft en daarnaast juist aan populariteit wint door de succesvolle updates zoals de welbekende story’s.

Een influencer weet heel goed wat de kracht van Instagram is. Hij of zij heeft tenslotte inmiddels een aantal voetbalstadions vol aan volgers. Door het gebruik van de juiste hashtags gaat de influencer zelfs buiten het bereik van zijn eigen volgers.

Instagram werkt, net als Twitter, met hashtags. Door een hashtag toe te voegen aan een bericht, wordt de foto in een hashtagoverzicht geplaatst. Op het moment dat de relevantste en populairste hashtags worden gebruikt kan dat views en wellicht nieuwe volgers via je influencer opleveren. Meer volgers betekent automatisch meer bereik!

Natuurlijk kun je ook zelf aan de slag gaan met Instagram. Toch is de toegevoegde waarde van een influencer hierin groot. De influencer heeft vaak veel ervaring met het maken van aantrekkelijke content en krijgen daardoor dan ook sneller een like of comment.

Een vrije vertaling van het woord “influencer” betekent eigenlijk dat het een beïnvloeder is binnen zijn of haar branche. Oftewel de volgers van deze influencer luisteren naar het gene dat wordt gecommuniceerd via de social kanalen. Door een doorverwijzing via een link naar een landingspagina waarop een specifiek product gepresenteerd wordt, krijgen de volgers nog meer informatie en zo kunnen zij beslissen om te overwegen om het product aan te schaffen.

Het enige wat jij hoeft te doen, is de juiste influencer te vinden. Makkelijker gezegd dat gedaan… Voorbeeld: je verkoopt MAC make-up. Je kunt natuurlijk zelf hier iets over schrijven, maar jij bepaalt zelf de trends niet. Influencers bepalen dit. Om een doelgroep aan te zetten tot de aankoop van jouw product moet je weten wie bepaalt welke producten “hot or not” zijn.

This where influencers come in handy…

Tip: let er bij het kiezen van de influencers dus op dat je iemand kiest met een groot bereik op Instagram. Dit betaalt zich vanzelf terug. Staar je niet dood op volgers, maar focus op het bereik van de influencer.
Bron: Juulr.com

Geef een reactie

Your email address will not be published.

top