Tips voor uw nieuwe website

ICT diensten online

Contactgegevens op elke afzonderlijke pagina.

Dit lijkt eenvoudig, maar veel bedrijven missen dit. Neem het telefoonnummer op dat u mensen wilt laten bellen voor verkoopvragen. Bij voorkeur bovenaan elke pagina. Voeg een klikbare “email ons!” knop toe die ofwel een e-mailbericht opent of een link naar uw contactformulier.

Een blog

Alle sociale media-marketing en andere online marketing vereist kwaliteitsinhoud. Dus als u online marketinginspanningen overweegt, moet u beginnen met een blog. Om maximaal SEO-voordeel te krijgen, moet uw blog worden vermeld onder uw domein (bijvoorbeeld websitesvoormkb-ers.nl/Blog) in plaats van een externe website via een service zoals WordPress.nl. Een blog kan uw bedrijf op zoveel manieren helpen dat u misschien gek bent als u geen blog overweegt voor uw bedrijf.

Voordelen zijn onder andere:

– zoekmachine optimalisatie (SEO)
– communicatiekanaal voor uw bedrijf dat content verspreidt dat kan worden gedeeld op sociale sites zoals Facebook en Twitter
– een manier om uw bedrijf te laten zien als een expert in uw branche en contact te leggen met uw klanten

Geografische informatie bij uw inspanningen op het gebied van zoekmachineoptimalisatie (SEO).

De meeste bedrijven met fysieke locaties vertrouwen op klanten binnen een bepaald geografisch gebied. Gelukkig, wanneer de meeste mensen naar een product of dienst zoeken, bevatten ze een locatie. Als u bijvoorbeeld een loodgieter nodig heeft, kunt u zoeken naar ‘loodgieter in Amsterdam’. Daarom moet u uw locatie gebruiken in paginatitels en andere metadata, evenals in de tekst die op uw website wordt weergegeven. Als u twee of drie grote steden heeft die u bedient, moet u overwegen om voor elke locatie bestemmingspagina’s op uw site te maken.

Een SEO-strategie die gericht is op uw diensten en producten

De klanten die uw naam kennen, kunnen uw website vinden. Dus het optimaliseren van uw site zodat mensen u via Google kunnen vinden wanneer ze zoeken naar ‘de naam van uw bedrijf’ is niet nodig. Natuurlijk moet u uw bedrijfsnaam opnemen op uw website en in de metadata, maar het feit is dat de naam van uw bedrijf zo vaak op uw website staat dat u waarschijnlijk niet anders kan worden gevonden op Google. Richt op generieke termen voor klanten die uw bedrijf mogelijk niet kennen. Websitesvoormkb-ers.nl wil bijvoorbeeld op Google worden gevonden voor ‘Website laten maken’ in plaats van alleen ‘Websites voor mkb-ers’.

Geef een reactie

Your email address will not be published.

top