Waarom influencer marketing zo effectief is

Als jij een product of dienst op de markt wilt brengen, moet je met veel dingen rekening houden. Een van de belangrijkste aspecten wat dit betreft, is ervoor zorgen dat de consument weet dat jij bestaat. Als een potentiele klant niet van jouw bestaan afweet, doe je alle moeite voor niks en wordt het een onmogelijke taak om winstgevend te worden. Om te zorgen dat de consument je kent, moet je een goeie influencer marketing strategie bedenken.

Wat is een goede influencer marketing strategie?

Een goede marketing strategie verschilt per bedrijf. Het is afhankelijk van vele interne en externe factoren waar een bedrijf mee te maken heeft. Marketing heeft door de jaren heen veel veranderingen meegemaakt en is een stuk uitgebreider geworden. Vroeger was er alleen traditionele marketing, maar met de komst van het internet, is er een heel nieuw gebied ontdekt waar marketing essentieel is. Door deze nog steeds groeiende markt, heeft het begrip ‘influencer marketing’ nu ook een bredere betekenis gekregen.

Wat is influencer marketing?

Influencer marketing houdt in dat een individu of een groep word ingezet om het koopgedrag van potentiele klanten zodanig te beïnvloeden dat dit profijt oplevert voor jouw bedrijf. Maar deze invloed uitoefenen op de consument is niet altijd even makkelijk. Je moet bij dit proces natuurlijk goed in kaart hebben wat de consument nodig heeft, of juist te kort komt. Maar je moet er ten alle tijden van bewust zijn dat influencer marketing niet alleen in je voordeel, maar ook sterk in je nadeel kan werken.

Hoe zorg jij dat influencer marketing in je voordeel werkt?

Waarom zie je nou vaak bekende Nederlanders in reclames op de televisie voorbij komen? Dit komt simpelweg doordat als een bekend gezicht jouw verteld dat een product de moeite waard is om te kopen, dit vertrouwder overkomt dan iemand die je nog nooit gezien hebt in je leven. Dit is een goed werkende vorm van influencer marketing, alleen heeft natuurlijk niet iedereen het budget om bekende Nederlanders in te huren om reclames op de televisie te vertonen, laat staan überhaupt een budget voor reclames. Als dit voor jouw ook het geval is, zijn er gelukkig nog alternatieven zoals bijvoorbeeld social media campagnes, reviews op je website en het uitnodigen van gastbloggers op je website. Deze opties zijn effectief en kosten weinig tot geen geld, en dat allemaal dankzij het internet!

Geef een reactie

Your email address will not be published.

top