Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/ronaldv111/domains/ictdienstenonline.nl/public_html/wp-content/themes/converio/functions.php on line 366
De belangrijkste online marketing trends en ontwikkelingen in 2024 - Online diensten | ICT Diensten Online

De belangrijkste online marketing trends en ontwikkelingen in 2024

Met de komst van een nieuw jaar is het ook weer tijd om je te verdiepen in de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. De digitale wereld is constant in beweging en dat zal ook dit jaar niet anders zijn. Het is belangrijk om hiervan op de hoogte te blijven, zodat je in staat bent om mee te bewegen en hierdoor het beste uit jouw online marketing strategie kunt halen. Maar wat zijn de grootste ontwikkelingen in 2024 en hoe speel je hier op in? Dat lees je in dit artikel. 

Veranderingen op het gebied van privacy 


De belangrijkste ontwikkelingen zien we toch wel terug op het gebied van privacy. Zo betreden we een tijdperk waarin third party cookies zullen verdwijnen en het steeds lastiger wordt voor website-eigenaren om de gedragingen van hun bezoekers te volgen. 

 

Third party cookies zijn data die door de gebruiker worden achtergelaten. Deze zijn van een ander domein afkomstig en vertellen bijvoorbeeld veel over hoe een bezoeker op jouw website terecht is gekomen en wat zijn of haar eerdere zoekopdrachten waren. Met het verdwijnen van deze cookies wordt het voor de website-eigenaar dan ook steeds lastiger om marketingcampagnes te personaliseren.

Gelukkig zijn er ook manieren om dit probleem te omzeilen. Bijvoorbeeld door het inzetten van Serverside Tracking. Hierbij worden de gegevens niet meer opgeslagen op de browser, maar op de eigen server. Het is een gratis tool die wordt aangeboden door Google Tag Manager en kan in combinatie met bijvoorbeeld Google Analytics zeer waardevolle informatie opleveren. 

 

Blijf daarnaast meer sturen op first party cookies. Deze zijn nog altijd toegestaan en kunnen gebruikt worden om meer data te verzamelen en zo de marketingstrategie te optimaliseren. Schakel bij het plannen van dergelijke veranderingen altijd een professional zoals www.adpage.io/ in, zodat je zeker weet dat dit op de juiste manier wordt uitgevoerd en je alles uit jouw campagne haalt. 

Relevante en hoogwaardige content aanbieden 

 

Voorheen werd leadgeneratie veel toegepast. Hierbij werden marketingstrategieën ingezet om zo snel mogelijk veel leads te genereren. Soms werden hierbij snelle wegen genomen om dit voor elkaar te krijgen. Een snelle oplossing is tegenwoordig echter niet meer van toepassing. Er vindt een duidelijke verschuiving plaats naar demand generation. Dat wil zeggen dat er beter gekeken moet worden naar de vraag van de bezoeker en dat hier op de juiste manier op moet worden ingespeeld. 

 

Bovendien wordt het ook simpelweg lastiger om sneller leads te genereren omdat waardevolle informatie uit data verdwenen is met het verdwijnen van third-party cookies. Je zult daarom je marketing op een andere manier moeten insteken. Het doel hiervan is dat er veel meer hoogwaardige en bovenal relevante content wordt aangeboden. Succes wordt door zoekmachines dit jaar ook anders gemeten. Zo is het bijvoorbeeld minder belangrijk hoeveel leads er verzameld worden, maar wel of deze afkomstig zijn van relevante en kwalitatieve pagina’s. Daarom is het belangrijk dat er meer kwalitatieve content wordt gemaakt en dat er beter wordt gekeken naar hoe de echte vraag naar een product of dienst  gestimuleerd kan worden.

Geef een antwoord

Your email address will not be published.

top