Online teksten voor organische vindbaarheid richtlijnen 2018 – 2019 

Beste ZZP, MKB en professionele tekstschrijvers. Vandaag gaan wij het hebben over richtlijnen of misschien wel best practices omtrent het schrijven van teksten om webpagina’s naar boven te laten drijven in de zoekmachines waaronder natuurlijk primair de grote G, de grote zoekmachine gigant uit Mountain View, Californië.  
 
Het is een huidige realiteit. Bij het schrijven van tekst moeten we primair rekening houden met de lezer natuurlijk maar secundair natuurlijk ook de zoekmachine, want een tekst die niet gevonden word is een tekst die niet gelezen word en had in de eerste plaats dan geeneens geschreven moeten worden. 
 
Waar moet je dan op letten zoal vandaag de dag in 2018? Nou keyword stuffing noemen ze dat in jargon dat is echt iets van het verleden. Het is niet meer zo dat je overal exact een bepaald zoekwoord moet laten vallen. Dit is flauwekul. Google is vandaag de dag door algoritmes als Hummingbird zeer goed in staat in te schatten en te begrijpen welke worden vrijwel hetzelfde betekenen. Heb je een synoniem op je hoofd zoekwoord bijvoorbeeld in een kopje in de tekst? Geen probleem hoor, geen noodzaak om opnieuw in te loggen in je website en dit aan te passen. Verspilling van je tijd.  
 
Indien je moet hebt met het creeren van dit soort content, dan zouden we aanbevelen om een professioneel tekstbureau zoals SwaansCommunicatie.nl in te zetten. Die weten waar allemaal rekening mee te houden.  
 
Het is vandaag vooral belangrijk dat je teksten goed lopen en lezers boeit. In zoverre zin dat ze actie ondernemen op je website. Dat ze converteren. Converteren is voor iedere site anders, op sommige sites dienen bezoekers iets aan te schaffen op andere een donatie te maken weer op andere sites om zich in te schrijven voor een nieuwsbrief via e-mail. Maar het doel dat de zoeker had bij het zoeken moet ook volbracht worden. Dat noemen ze ook wel taak voltooiing in jargon. Dat betekent dat de vraag die de zoeker had tijdens het intypen of inspreken van de zoekopdracht daadwerkelijk bevredigd is. En dat de zoeker dus stopt met zoeken. Het lijkt er namelijk op dat Google dit goed kan zien. Het is dus taak dat je je inleeft bij de zoeker om ervoor te zorgen dat zijn of haar probleem of vraag opgelost wordt in de meest complete wijze. 
 
Nogmaals onze aanbeveling gaat uit naar Swaans Communicatie dit zijn de gegevens: 
 
Swaans Communicatie 
Adres: Bruijellestraat 4, 5048 AE Tilburg 
Provincie: Noord-Brabant 
Telefoon: 013 460 0339 
URL: https://www.swaanscommunicatie.nl/contact/seo-tekstschrijver-website/  
 
Het is an sich zelf te doen, mits je genoeg tijd voor handen hebt en enige talent hebt voor het geschreven woord. Misschien heb je zo iemand in je organisatie. Zo niet, besteed het uit aan een professional want niets zo tenenkrommend als slechte website teksten.  

Geef een reactie

Your email address will not be published.

top