De beste content tonen met narrowcasting oplossingen

Wat is narrowcasting?

Narrowcasting is een term die in de marketing -en communicatie branche gebruikt wordt om aan te geven dat je aan een specifieke doelgroep op maat gemaakte informatie kan laten zien. Zo zijn bijvoorbeeld schermen in de supermarkt voor een andere specifieke doelgroep dan de mensen die in de wachtkamer op de tandarts zitten te wachten. Omdat de doelgroep zo afgebakend is biedt dit uitgelezen kansen op het vertellen van jouw boodschap.

 

Maar reclames zijn toch altijd voor een specifieke doelgroep?

Reclames die je ziet op tv zijn wel voor een specifieke doelgroep, maar als reclamemaker weet je nooit precies wie je reclame ziet. Ooit afgevraagd waarom tv Broadcasting wordt genoemd? Dat is dus omdat een groot breed publiek je marketing uitingen te zien krijgt. Narrow is dus het tegenovergestelde van broad. Daarnaast hoeft narrowcasting niet altijd reclame te zijn. Het kan ook voorzien in een informatiebehoefte. Denk daarbij bijvoorbeeld aan werknemers van je bedrijf die je ‘s ochtends bij het binnenkomen kan informeren over actuele zaken. Heel handig en efficiënt!

 

Narrowcasting toepassen binnen jouw organisatie

Nu je overtuigd bent van het nut van digital signage, wil je binnen jouw organisatie ook gebruik maken van een narrowcasting scherm. Om zo goed mogelijk gebruik te maken van deze technologie is het van belang dat je de juiste en de beste content laat zien aan je doelgroep. Je begint dus met het bepalen van je doelgroep, om aan de hand daarvan de content te bepalen. Hieronder bespreken we een aantal mogelijkheden.

 

De doelgroep is een consument:

Als je doelgroep een klant of consument is, moet je goed bedenken op welk moment ze jouw content te zien krijgen. Zitten ze in de wachtkamer te wachten? Dan heb je bijvoorbeeld de tijd om een uitgebreid verhaal over jouw onderneming te vertellen. Als klanten bijvoorbeeld gemiddeld een kwartier de tijd hebben om jouw scherm te bekijken, kan je rustig je missie, visie en strategie uitleggen om zo van je klanten ambassadeurs te maken. Zien consumenten je scherm alleen snel in het voorbijgaan? Promoot dan bijvoorbeeld de actie van de dag.

 

De doelgroep is je eigen personeel.

 

Het kan ook heel nuttig zijn om narrowcasting in te zetten binnen je eigen organisatie. Vertel je personeelsleden bijvoorbeeld hoeveel dagen er al zonder ongeluk voorbij zijn gegaan, hoeveel dagen het nog is tot het naderende personeelsfeest of dat ze echt netjes al hun uren moeten registreren om kans te maken op die felbegeerde kerstbonus. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar een gemeenschappelijke boodschap voor al je personeel kan er wel voor zorgen dat jij met je organisatie uniformiteit in plaats van pluriformiteit uitstraalt. Zo zie je maar, narrowcasting biedt voor alles een oplossing!

Geef een reactie

Your email address will not be published.

top